2G6

Komplett sats för renovering och förebyggande behandling av bensinmotor med oljemängd upp till 6 liter

1 560,00 kr

Motorbehandlingen utförs i två steg. Detta är en komplett renoveringssats som innehåller två paket – för steg 1 och steg 2

Varje förpackning innehåller en 11 milliliters tub med det aktiva medlet RVS och en flaska med ca 150 ml basmineralolja, som är kompatibel med alla förekommande oljetyper.

RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING AV BENSIN- OCH DIESELMOTOR

Steg 1

Kör nu ca 30–40 mil (6–8 timmar) som vanligt – inte nödvändigtvis allt på en gång. Kör helst inte mer än ca 40 mil innan andra etappen påbörjas.

Steg 2

Kontrollera oljans kondition. Om oljan fortfarande är i gott skick kan du göra den andra behandling med samma olja. Om oljan har blivit dålig, svart, vilket kan hända om motorn inte tidigare har underhållits ordentligt – byt olja och filter.
Repetera de första fem stegen ovan.
Behandlingen är fullbordad efter ca 150–200 mils respektive 30–40 timmars körning, räknat från sista tillförseln av RVS-medel i motorn. Bytt inte oljan under tiden.
Sedan byter man oljan enligt den ordinarie scheman. Behandlingsresultatet håller sig i minst 10 000 mil (2 000 timmar).

Det är viktigt att rätt diagnos ställs före behandlingen.
Man måste komma ihåg att i en sådan komplicerad mekanism som exempelvis en förbränningsmotor finns både komponenter som utsätts för slitage och komponenter som åldras på annat sätt. Om t.ex. kolvringarna har förlorat sin spänstighet och kompressionen på grund av detta har minskat, hjälper inte RVS-behandlingen så mycket utan kolvringarna måste då bytas ut. Resten sköter RVS.

Sriv ut

RVS Technology® Treatment är en teknik som möjliggör skapandet av ett metallkeramiskt ytskikt på metallfriktionszoner medan mekanismen är i normal drift. RVS är den enda tekniken som har förmåga att återställa maskindelarna i gott skick, upp till dess ursprungliga form och dimensioner.
Kärnan i tekniken är dess förmåga att lokalisera friktionszoner där värmeutvecklingen är tillräckligt hög för att initiera en kemisk reaktion vilken i sin tur leder till uppkomsten av metallkeramiska skiktet. I takt med skiktbildningen minskar friktionen och således minskar värmetillförseln – processen avstannar av sig själv.
Toleranserna för varje friktionspar i mekanismen optimeras till en nivå som annars är svårt att uppnå med nuvarande bearbetningsteknik och till en rimlig kostnad. Allt detta sker utan avbrott och behovet av dyra reservdelar och kostsam arbetstid. Resultatet är en pålitlig mekanism under lång tid.

  • Vad betyder RVS?

    Restores Vital Surfaces

  • Är RVS en oljetillsats?

    Nej! Till skillnad från oljetillsatser på marknaden skapar RVS Technology®-produkter ett nanokeramiskt skikt som integreras med metallfriktionsytorna på din motor, transmission, differential osv. Därför varar behandlingseffekten åtminstone 10 000 mil (2500 timmar) drift och oljebyte påverkar inte det. RVS förändrar inte oljans egenskaper. Tanken med oljetillsatser är att förbättra oljans egenskaper och måste åter appliceras vid varje oljebyte.

  • Kan RVS Technology® användas i fordon med syntetisk olja?

    Ja. RVS Technology®-produkterna är helt kompatibla med alla oljetyper.

  • Kan RVS-behandlingen skada den behandlade mekanismen?

    Nej, detta är helt uteslutet.

  • Varför utförs RVS-behandling av motorn i två steg?

    I det första steget rengörs friktionsytorna, främst cylinderväggarna. I det andra steget uppstår huvudbildningen av det metallceramiska skiktet. Tvåstegsbehandlingen gäller endast motorbehandlingen.

  • Skall man rengöra oljesystemet innan RVS-behandlingen av motorn?

    Nej, det är inte nödvändigt. Men om du vet att systemet är kraftigt förorenat gör det. Det är aldrig ont att göra det.

  • Vad vinner jag på att behandla en ny eller nästan ny bil?

    Först och främst skyddar man effektivt alla slitdelar, drev, etc. i motor, växellåda eller bakaxel. Under minst 10 000 mils körning slits inte maskindelarna, utan det slits på det mettalkeramiska skiktet som bildas vid behandlingen. Man kan säga att alla friktionsdelar “konserveras” i nyskick. I de nya bilarna behöver man inte oroa sig så mycket för tätheten i cylindrarna, men friktionen minimeras i alla rörliga delar ändå, detta leder till bränslebesparing och till sist men inte minst, reducerade avgasutsläpp

  • Jag har oljeläckage i motorn. Kan jag behandla den ändå?

    Det beror på hur mycket olja den läcker. Om du t.ex. under 300 mils körsträcka fyller på 1 liter olja då är läckaget riktigt alarmerande och bör på ett eller annat sätt åtgärdas. Ett mindre läckage, under 0,2-0,3 liter på samma körsträcka är inget hinder för renovering med RVS-tekniken. Ett tips: ta RVS-reparationssats avsedd för en större oljevolym för att kompensera förlusten av RVS-materialet.

  • Min automatiska växellåda slirar. Kan era produkter hjälpa mot det?

    Om det orsakas av ett ventilproblem kan RVS hjälpa, men om problemet beror på slitage av fiberskivorna kan det inte. RVS Technology® verkar endast på metalldelar. Ibland är problemet orsakat av dåliga shiftsolenoider, vilket är ett elektriskt problem, och i detta fall måste de repareras eller bytas ut.

  • Fungerar RVS på en växellåda med dåliga synkringar?

    Slitna synkroniseringsringarna i växellåda kan renoveras med RVS-tekniken men processen kräver betydande långtidskörning. Ringarna utsätts ju för friktion bara under kort stund, nämligen då man lägger om växel. Och som bekant sker RVS-renoveringen endast under friktionen.

  • Jag har en veteranbil. Kan den behandlas med RVS?

    Naturligtvis kan en veteranbil behandlas med RVS, men du måste komma ihåg att behandlingsprocessen sker under driften. Som regel kör man ganska lite med veteranbilarna så behandlingen kan ta lång tid.

PRISER
Alla priser är angivna i svenska kronor och är inklusive moms 25%

BETALNING
Vi anlitar Klarna https://www.klarna.com/se/ att sköta våra betalningslösningar. Här hittar du Klarnas användarvillkor.

LEVERANSVILLKOR
Frakt
Vi använder enhetligt fraktpris. För närvarande 99 kr per order.
Leveranstiden
Leveranstiden för lagerförd vara är normalt 2 – 5 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor, avvikelse kan ske vid leverans till glesbygd med upp till 7 arbetsdagar från ordertillfälle. Leveranstiden för vårt beställningssortiment är 5–7 dagar.
Avbeställa/Ändring i beställning
Vi arbetar för att hantera och leverera din beställning så snabbt som möjligt. Kontrollera därför noga att den information som uppges stämmer innan genomför beställningen.
Ångrar du av någon anledning din beställning och vill avbryta den måste du kontakta RVS TEKNIK AB kundtjänst så snart som möjligt. RVS TEKNIK AB arbetar med att skicka ut beställningar snarast möjligt, därför kan vi inte garantera att en beställning går att avbryta. Har beställningen redan lämnat vårt lager kan vi ta beställningen i retur, du som kund står då för kostnaderna för frakten samt returfrakten.
Vid genomförd beställning kan RVS TEKNIK AB inte göra några ändringar gällande antal produkter.
Ändring av mottagare i beställning
Efter genomförd beställning kan RVS TEKNIK AB inte göra något byte av leveransadress eller mottagare.
Leverans till servicepoint.
Du kommer att bli aviserad via sms, i aviseringen framgår det till vilket ombud som din beställning har levererats till. Ta med dig sändningsnummer och giltig legitimation till ombudet när du ska hämta ut din beställning. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter tre påminnelser skickas paketet tillbaka till RVS TEKNIK AB.
Transportskador
För att RVS TEKNIK AB ska kunna godkänna en transportskada måste anmälan göras så snart som möjligt och senast 5 dagar från mottagandet. Anmälan görs lättast genom att skicka ett mail med:
– ordernummer
– vad som är skadat
till support@rvs.se – märk mailet med “Transportskada samt ordernummer”. Ett ärende kommer då att skapas hos oss som vi hanterar så snart som möjligt.
Dold skada/transportskada anmälda efter 5 dagar från mottagandet godkänns ej. Du måste därför packa upp produkten direkt efter mottagandet och kontrollera dess skick. Vid eventuella transportskador skall emballaget sparas för eventuell retur eller utbyte av produkt.
RVS TEKNIK AB friskriver sig alla ytterligare krav från kunden gällande ersättning till följd av transportskador eller skadade produkter.
Leveransförseningar
Vid leveransförseningar informeras du, om möjligt, om det. Orsaker till leveransförseningar är t ex när en leverantör/fraktbolag inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du rätt att utan kostnad häva köpet. Vid de tillfällen där du har betalt i förskott och vill häva köpet på grund av försenad leverans får du tillbaka pengarna senast 14 dagar efter upphävningen.
OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda
Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern till dess full leverans kan ske.
Returrätt
Du har full returrätt på egen bekostnad inom 10 dagar från vårt leveransdatum. Varan skall vara oanvänd samt i obruten originalförpackning. För att retur skall godkännas skall du kontakta vår kundtjänst. Ange ditt ordernummer samt orsaken till önskad retur. Avvakta instruktioner från vår kundtjänst.
Reklamationer
Om den levererade varan är felaktig eller fellevererad skall du kontakta kundtjänsten. Reklamation måste ske inom 10 dagar från leveransdatum. Ange ditt ordernummer samt orsaken till reklamationen.
Ej uthämtad beställning
Om du väljer att ej mottaga beställningen debiteras du för de kostnader som uppstår.

Organisationsnummer: 556469-9915
Företaget innehar F-skattebevis

Recensioner

Det finns inga recensioner än.

Bli först med att recensera ”2G6”

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

RVS PROFESSIONAL GEL

RVS Technology® Professional Gel saluförs i två olika koncentrationer: RVS Professional Gel-11, 400 ml (motsvarar 50 x G4) och RVS Professional Gel-14, 400 ml (motsvarar 200 x G4) alltså fyra gånger mer koncentrerad än Gel-11

Varje 400 milliliters burk är försedd med en doseringspump som tillhandahåller 200 doser. Ett pumpslag levererar ca 2 ml RVS-medel (400 ml/200 pumpslag).

En dos (ett pumpslag) av RVS Professional Gel-11 låter dig utföra en behandlingsetapp på en bensinmotor med en oljevolym på 1 liter. Respektive för en bensin motor med 4 liters oljevolym behöver man således göra 4 pumpslag. En komplett behandling bestående av två etapper kräver 4 pumpslag för den första etappen och 4 pumpslag för den andra etappen (8 pumpslag sammanlagt).

För en behandling av en dieselmotor behövs det 25% mer RVS-medel. Om du exempelvis behandlar en dieselmotor på 4 liter (oljevolym) behöver du en ordinarie dos RVS medel + en 25 % tillsatsökning. I detta fall resulterar det i 5 pumpslag (4 x 1,25 = 5). Respektive 10 pumpslag RVS PROFGEL-11 för renoverande behandling (etapp 1 + etapp 2).

För behandling av en transmission behövs det 30 % mer RVS-medel än för behandling av en bensinmotor. Till exempel man vill behandla en växellåda med 2 liters oljevolym behöver du 2 pumpslag x 1,3, vilket resulterar i 2,6 pumpslag (2 för förebyggande behandling och 3 för renoverande)

För hydrauliska anordningar är doseringen densamma som för bensinmotorer, dvs. 1 pumpslag per liter olja.

Vid behandling med Professional Gel-14 reduceras mängderna 4 gånger.

Användningen av Professional Gel i övrigt liknar de andra RVS produkterna. Du behöver bara en liten flaska med ändamålets kompatibla olja för att blanda i gelen innan applicering.

MOTORCYKEL KEDJA RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING

TVÅTAKTSMOTOR RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING

Kontrollera att produkten motsvarar typ och storlek av motor som ska behandlas. Om motorns storlek inte motsvarar sortimentets utbud kan flera förpackningar tillämpas. Tex. om slagvolymen i motorn är 250 cm³ skall 2 st förpackningar av 2-Stroke Engine Treatment 125 användas tillsammans.

DIESELPUMP RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING

Denna renoveringssats innehåller tillräckligt RVS-material för renovering av en högtryckspump i en dieselmotor med slagvolym upp till 3 liter. För behandling av motor med större slagvolym behövs det flera sådana satser.

RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING AV styrservo

Kör som vanligt. Behandlingen är fullbordad efter ca 150–200 mils (30-40 timmars) körning och håller sig i minst 10 000 mil (2 000 timmar).

RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING AV MANUELL- OCH AUTOMATISK VÄXELLÅDA, BAKAXEL, FÖRDELNINGSLÅDA – ALLA TYPER AV VÄXLAR ÖVERHUVUDTAGET

Kör som vanligt. Behandlingen är fullbordad efter ca 150–200 mils (30-40 timmars) körning och håller sig i minst 10 000 mil (2 000 timmar).

*När det gäller behandling av automatväxellåda använd ATF och tillsätt blandningen via mätstickans rör.

Notering: Blir det endast små förbättringar innebär det att mekanismen är mycket sliten. Upprepa då behandlingen. En RVS Technology® behandlad manuell växellåda kan vid akut behov köras helt utan olja i upp till 50 mil utan haveririsk.

RENOVERING OCH FÖREBYGGANDE BEHANDLING AV BENSIN- OCH DIESELMOTOR

Steg 1

Kör nu ca 30–40 mil (6–8 timmar) som vanligt – inte nödvändigtvis allt på en gång. Kör helst inte mer än ca 40 mil innan andra etappen påbörjas.

Steg 2

Kontrollera oljans kondition. Om oljan fortfarande är i gott skick kan du göra den andra behandling med samma olja. Om oljan har blivit dålig, svart, vilket kan hända om motorn inte tidigare har underhållits ordentligt – byt olja och filter. Repetera de första fem stegen ovan. Behandlingen är fullbordad efter ca 150–200 mils respektive 30–40 timmars körning, räknat från sista tillförseln av RVS-medel i motorn. Bytt inte oljan under tiden. Sedan byter man oljan enligt den ordinarie scheman. Behandlingsresultatet håller sig i minst 10 000 mil (2 000 timmar).

Det är viktigt att rätt diagnos ställs före behandlingen. Man måste komma ihåg att i en sådan komplicerad mekanism som exempelvis en förbränningsmotor finns både komponenter som utsätts för slitage och komponenter som åldras på annat sätt. Om t.ex. kolvringarna har förlorat sin spänstighet och kompressionen på grund av detta har minskat, hjälper inte RVS-behandlingen så mycket utan kolvringarna måste då bytas ut. Resten sköter RVS.